گروه استان‌ها- فرماندار شاهرود از پایان عملیات نجات ۳۰ کویرنورد مفقود در جنوب شاهرود خبر داد.

همه گمشدگان کویر ‌پیدا شدند

به گزارش قدس آنلاین، ابوطالب جلالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از دو روز گذشته تعداد ۳۰ کویرنورد با قصد آفرود سواری و کویر نوردی در خط مرزی کویر مرکزی در جنوب شهرستان شاهرود اقدام به حرکت و طبیعت‌گردی خود را از طرود شاهرود آغاز کردند.

وی عنوان کرد: کمبود سوخت و «در گِل ماندن چند خودرو از این کاروان آفرود سواران» سبب تأخیر آنان در رسیدن به مقصد در زمان تعیین‌شده شد.

فرماندار شاهرود افزود: به‌محض اطلاع‌رسانی موضوع از سوی خانواده این کویرنوردان، کار پیگیری برای پیدا کردن آنان با محوریت فرمانداری شاهرود آغاز شد.

جلالی با بیان اینکه پس از ۲ سورتی پرواز بالگرد امدادی که با تدبیر فرمانداری شاهرود انجام شد و در این عملیات ۲۶ نفر از این کویر نوردان در راه مانده پیدا شدند، عنوان کرد: ۴ نفر از این کاروان ۳۰ نفره باقی‌مانده بودند و جستجوها با کمک نیروهای امدادی و گروه‌های محلی ادامه یافت.

وی خاطرنشان کرد: ساعاتی قبل ابتدا ۲ نفر از این کویرنوردان و دقایقی پیش نیز دو کویرنورد مفقود دیگر از این کاروان ۳۰ نفره پیدا شدند و با پیدا شدن دو کویر نورد مفقود، عملیات امداد و نجات تیم کویر نوردی گرفتار در کویر بیارجمند با تلاش نیروهای امدادی و هلال‌احمر پایان یافت.

فرماندار شاهرود با قدردانی از تیم‌های امدادی پلیس و هلال‌احمر و اهالی محلی برای امداد و نجات کویرنوردان گفت: کار انتقال خودروهای این افراد به شهر نیز در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.